tisdag 26 februari 2008

Svärmödrar, lilla E samt silverkrona!

Lilla E sover, jag sitter ömsom här och ömsom plockar i evighetshögarna som har byggts upp under min "frånvaro". Man märker inte riktigt hur mycket man egentligen gör förrän man inte gör det så att säga, jag längtar tills det blir lite ordning här igen.

I bakgrunden har jag som vanligt på "Efter 10" med Malou och idag behandlar de ämnet svärmödrar som inte gillar sina svärdöttrar och har svårt med kontakten med barnbarnen. Jag har hört så många historier om förfärliga svärmödrar från mina väninnor och syster och jag känner mig därför extra lyckligt lottad att jag har världens bästa svärmor - alla kategorier. Hon passade på att gå i tidig pension när tvillingarna kom till världen och sen dess har vi kommit varandra ännu närmare. En mer omtänksam, varm, kärleksfull, osjälvisk och humoristisk svärmor/mamma/farmor får man leta efter - vi är så lyckligt lottade och tacksamma varje dag för att du finns!

Förra veckan bjöd en dag på underbart ljus i köket och jag satte upp lilla E i sin lånade Bumbo på köksbordet och tog några foton, vilken smilfink hon är, hon tyckte det var jätteroligt och det syns verkligen på fotot. Jag provade att förstärka hennes "catchlights" (vad det nu heter på svenska) med hjälp av denna artikel.

Och slutligen innan jag fortsätter i röran så hittade jag en så söt pärlkrona i silver från norska Country Collection. Tyckte den hade passat så bra som dekoration på borden till E's kommande dop, och kanske också på toppen av en rosa prinsesstårta?

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja mamma!!! Jag började nästan gråta när jag läste vad du skrivit om henne:)
Åh gud vad Elin har blivit stor, är det verkligen hon?!:) Hon är alldeles för stor för Disneytröjan nu väl? Jag får köpa en ny;) Jag skall snart ut på jakt och leta efter en enhörning eller som Nea kallar dem; dalahästar. Jag tror det blir svårt men FastAnna ska göra sitt bästa. Nåt speciellt Noah önskar sig? Jag lovade honom i julas att jag skulle köpa "badankor" Cars...jag såg att dom hade sådana på Disneyaffären senast jag var där. Tror du att han fortfarande vill ha det?
Kram Anna