onsdag 5 mars 2008

Prinsess- och piratkalas

L och N har ju precis fyllt fyra år och skall nu ha sitt första barnkalas för några kompisar på dagis. Temat är bestämt sedan länge och det blir prinsess- och piratkalas. Efter några återbud blir det nu fem barn + N och L själva, rätt lagom antal tror jag. Vi har inhandlat presentpåsar pirat samt givetvis prinsess till fiskdammen och matchande presentpapper (detta och detta) och av det senare tänkte jag göra vimplar och duk av. Där tar i princip idéerna slut. Alla idéer för ett lyckat barnkalas mottages tacksamt då vi är kompletta noviser på ämnet. Är de dessutom enkla och snabba att utföra är det ännu bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kanske är bakom flötet men hur får du sån fin text? är det handskrivet och scNNAT ELLER ÄR DET ETT TECKENSNITT? oj caps lock ;-)

petrified in pink (Petra) sa...

Emmy: texten är ett underbart teckensnitt som heter FG Tindra, av en svensk tjej som heter Ellinor, hennes företag heter Font Garden (FG) http://www.fontgarden.com/shop/. Jag har flera av hennes typsnitt och kan varmt rekommendera dem, prisvärda och fina handstilar (till skillnad från min egen;-)