måndag 25 augusti 2008

Höstplantering...

Var och handlade blommor häromhelgen och hörde då ett par damer som diskuterade om det är att erkänna att sommaren är slut om man köper höstblommor. Kanhända är det så men på något sätt kändes det inte rätt att ersätta de gamla vissna sommarblommorna med nya sommarblommor utan jag välkomnar istället hösten (min favoritårstid) med bland annat nedanstående arrangemang. Bredvid trappen står också vår groda som jag fyndat på Maxi, riktigt söt tycker jag.


7 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Vackert! Det är så roligt att göra blomarrangemang. Jag ska också göra ett snart men sommarblommorna är fortfarande rätt ok... Väldigt fin färgskala på bilderna, hur får du det så "pastelligt"?

Helen sa...

Vilket fint arrangemang, måste köpa nytt jag också. Violerna och penséerna har vandrat vidare. Får se om jag hinner denna veckan.

petrified in pink (Petra) sa...

Karin: tacka Mikaela (http://mikaelarudhner.blogspot.com/)för tipsen. Jag tror "pastelligheten" beror mycket på att jag alltid ljusar upp mina foton (med hjälp av levels och brightness/contrast). Kanske beror det också en del på linsen, älskar den. Det är en 50 mm, 1.8.

Diana sa...

Å, fler med höst som favoritårstid! HÄRLIGT! Visste inte ens att ljungen redan var ute på marknaden, måste helt klart boka in en tur till Zetas nu när lavendeln blommat ut helt i krukorna.

mixatofixat sa...

Älskar oxå hösten, har alltid gjort, kan det bero på att jag är född då?? Längtar efter höstarrangemang i krukorna!

Anonym sa...

Vilket fint blomarrangemang du gjort! Jag blir så avis på alla som får till det så fint! I år måste jag nog göra ett försök jag också...

Anonym sa...

Fina blommor och groda. Visst är det härligt med hösten.