lördag 28 februari 2009

Kalasdekorationer in progress!


_DSC0833, originally uploaded by Petrified in Pink.

Idag är det dags för släkten att fira de två femåringarna, tacos är beställda och pappa håller på att skära grönsaker för glatta livet medan han försöker underhålla den lilla otåliga:-) Födelsedagsbarnen själva är hemma hos farmor och farfar där de sov över igår så här är relativt lugnt; än så länge! Har man en gång gjort sin egen salsa kan man aldrig mer gå tillbaka till köpevarianten, prova denna och känn hur "riktig" salsa ska smaka, koriander är en alldeles för underskattad och outnyttjad krydda, i alla fall här hemma och smakerna i denna salsa är helt underbara.

Imorgon är det dags för prinsesskalas och papprena jag just skurit ut ska bli vimplar, fler bilder följer. Hoppas ni alla har en riktigt härlig helg!

3 kommentarer:

petrifiedinpink (Maria) sa...

Tack, tack, tack! Vi skall ha grannarna över på tacos och en massa schlager ikväll och nu har jag gjort den underbara salsan, smakar ju ljuvligt!

Kram Maria

Angela sa...

Hittade adressen till dig blogg i Allt i hemmet. Kul med klistermärekena. Blev så glad av att se att din blogg var lite färg i. Det är så inne med allt vitt o det är vackert. Men när det kommer lite färg som rosa med så blir man än mer gladare.
Såg att du även har en del foto bloggar. Jag har nyss börjat med min blogg och jag har också end el foton Titta gärna in.
Angela från ön.

Anonym sa...

De där vimplarna blev bergis hur fina som helst! Mönstren bådade gott :-) Och jag håller med om att rosa gör en glad!