söndag 5 april 2009

Barnen i sina nya mössor

Hoppas ni njuter av er helg! Gårdagen bjöd på ett strålande väder här i Mölndal och vi spenderade hela dagen ute och rensade och städade i garaget, mycket välbehövligt. Idag, då det är molningt passar det bra att försöka komma ikapp lite hemma och på företaget.

För ett tag sedan blev jag kontaktad av en tjej som följer bloggen som föreslog ett byte, hon var intresserad av mina uggleblock och i utbyte kunde hon sy mössor till barnen. Jag är lite av en "mössoman" och tyckte givetvis det var en superbra idé, barnen behövde nya, gärna en lite tunnare variant nu till våren. Som jag har förstått det så har hon precis startat sitt eget märke, Stjärnöga, ett smeknamn hennes mormor gav henne när hon var liten och så fort jag arbetat undan en del (vilket en del av er läsare vet lite mer om eftersom ni har väntat på era saker länge...) så kanske jag ska hjälpa henne att binda samman hennes profil. Ann-Sofie, som den duktiga tjejen med Stjärnöga heter bad mig ta kort på barnen med mössorna på och givetvis anlitade jag maken till detta viktiga uppdrag. Som ni ser ställde som vanligt Linnéa upp utan att blinka medan Noah var mer skeptisk. När dessa fotona togs hade han svårt att förstå varför han inte kunde få gå på bio med farmor på lördag när solen sken utan måste vänta till idag, söndag, när det var sagt att det skulle vara molnigt... Det är inte lätt många gånger att vara fem.












Inga kommentarer: