torsdag 9 april 2009

Påskharen kom på visit

Nu pågår febrilt arbete i trädgården vill jag lova.

Maken gräver en grop. Det skall bli ett nytt trädäck, ett riktigt stort på närmare 60 kvadrat som rymmer både matplats och plastpool. Eftersom vi har en sluttande trädgård blir detta en kanonlösning och förhoppningsvis mindre kladdigt. Tänk själv, en plastpool på tre meter i diameter på sluttande gräsmatta. Mycket lera blir det!!!

Igår var det en stor lastbil här och hämtade alla kvistar, grenar och slå efter förra helgens motorsågsmassaker.

Helt plötsligt känns hela trädgården som en stor härlig potentiell yta.


Vi är inga trädgårdsmänniskor någon av oss. Jo, på det sättet att hela familjen älskar att såsa omkring i vår lilla lagom stora trädgård - 500 kvadrat på sin höjd - men några gröna fingrar det har vi inte.

Jag tycker naturligtvis om att ha det fint omkring mig, men jag kan inget och allt bara dör för att vara krass. Nu blir det andra sommaren i vårt hus och det börjar bli dags att fundera igenom hur vi vill ha den.

Kanske kan jag fundera på det under påskhelgen, ätandes en massa ljuvlig Geisha-choklad. Fick nämligen nyss besök av påskharen - Petra personifierad.

Titta vad hon hade med sig.


Tack snälla söta du! Choklad och ingen karaktär - en förödande kombination - men ack så gott!

Annars blir det en fixar/mysar/kalasande påsk. Mellanflickan Maja fyller sex år på påskdagen och skall naturligtvis firas med både släkt på födelsedagen och 15 kompisar som kommer på disco på annandagen.

Innan det är dags för presentöppning återkommer jag med bilder på en riktig pysselpresent som väntar nere i källaren på att bli klar. Jag är jätteförväntansfull och hoppas att hon blir lika glad för sin pysselpresent som jag önskar och tror.

Ha en riktigt glad påsk! Själv skall jag gå och ta mig en Geisha - eller två!!!

Kram Maria

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Glad påsk till dig också!

Hälsningar ifrån en mamma i snöstorm... Oj så avlångt land vi bor i!

petrifiedinpink (Maria) sa...

Snöstorm, det känns avlägset. Jag hoppas att solen snart tittar fram. Å andra sidan är det lätt att gömma påskäggen på lördag då, kanske???