lördag 22 augusti 2009

Rensa och organisera (signerat Petra)

Idag har det varit en Blocket-dag! Det började med att jag ville göra om i Elins rum. Innan Elin hade vi ett gemensamt sovrum till Noah och Linnéa och ett rum som de använde som lekrum. När Elin kom bestämde vi att alla tre skulle dela sovrum och det gick bra till att börja med, men så småningom ville Noah och Linnéa som ju faktiskt är tre år äldre ha ett eget krypin och lekrummet fick flytta ner i källaren. Sedan dess har Elin bott i ett rum utan hyllor och där det står Noah och Linnéa målat på väggen. Ingen större katastrof för en liten tjej som inte ens fyllt två år men jag tröttnade på att se det. Vi skall inte göra några större ingrepp för det har vi varken ork eller tid till men planen är att jag ska måla en vägg i en härligt karamellig rosa och det ska in lite förvaringsmöbler och en fåtölj där vi kan sitta och läsa och sjunga som Elin älskar. Min plan var att sälja tillräckligt på Blocket för att finansiera ett fåtöljinköp och därför började vi idag lägga in både skötbord, gravidkläder, Babybjörnsele och dator, allt som bara ligger och "skräpar" och tar energi och kan komma till bättre nytta. I början på dagen hittade jag fåtöljen jag ville ha (skall hämta den i Varberg imorgon) och hittills har vi i alla fall finansierat den men jag hoppas att Blocket även kan finansiera en del andra inköp vi behöver göra, bland annat en skärm till mitt nya kontor:-)

Jag blir alltid så överväldigad när jag sätter igång med sådana här projekt eftersom saker har en tendens att ackumuleras till ofantliga högar och man vet inte riktigt vart man ska börja... Som en skänk från ovan fick jag nys om detta: en gratis kurs med denna beskrivning: help! I don't know where to begin! (FREE workshop) av organisationsgurun Aby Garvey. Den börjar på tisdag och jag kommer definitivt vara med! Kanske hjälper den mig ett steg närmare att bli som min idol Maria, hon är Blocket-drottning och det hon och maken inte kan sälja på Blocket finns inte!

Hoppas ni har en riktigt härlig lördagkväll, nu ska jag sätta mig bredvid maken och titta på Marley & Me, har hört att den ska vara riktigt mysig.

3 kommentarer:

Mrs. b sa...

Åh, det låter skönt - att få lite ordning på prylar. Vi är värdelösa på att sälja av gammalt, vilket förstås resulterar i att det bara ligger kvar hemma...

petrifiedinpink (Maria) sa...

Jag bugar och bockar lite generat och tackar för berömmet.

Hoppas att ni fått bra snurr på försäljningen, ut med gammalt och in med lite extra pengar och en massa energi!!!!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh DÄR hade jag velat vara med. Att jag inte såg detta före söndagen. du får skvallra vad du lärt dig :)
Lina