onsdag 30 september 2009

Det blir mycket syster nu (signerat Petra)


och mer lär det bli när maken hunnit gå igenom de över 700 (!) fotona som togs i samband med helgens bröllop, för visst vill ni väl se detaljerna, det är en del vill jag lova.

Men nu avbryter jag mitt korrekturande och packning av varor en stund för att dela med mig av ännu en länk angående min systers mer än lyckade viktminskningsresa med hjälp av ISO-dieten. Bilden ovan är lånad från Expressen där man i deras söndagsbilaga kunnat följa min syster samt hennes två medtävlare i en helt ovetenskaplig men ändå intressant jämförelse mellan tre olika dieter, ISO, LCHF och GI. De andra två "tävlande" var killar och jag tror att jag, liksom många andra, tyckt synd om min syster som ska "tävla" mot killar som normalt har lite lättare för att släppa ifrån sig sina överflödskilon jämfört med tjejer. Killarna gick båda ner ca. fem kilo var medan min syster slog till med hela nio kilo på åtta veckor! Läs mer här.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Oj, vad du var snabb med tangenterna då. :o) Känns ju helknäppt att se sig själv i tidningen sådär och jag inser att jag kanske inte tänkte efter så noga när jag gick med på att göra det här reportaget. Men oj så bra det blev. Jag är helnöjd och kan inte fatta att det gick så bra som det gjorde.

Tack för alla dina snälla och söta ord. Du är den bästa storasystern i hela världen, bara så du vet.

Kramar från lilla frun