torsdag 1 oktober 2009

Heather Bailey ♥ (signerat Petra)

"All work and no play" ger ingen glad mamma så därför tillåter jag mig själv när jag skickat ännu en sändning på tryck att låta mig inspireras en stund innan jag fortsätter med min att-göra-lista. En av mina favorit "glad-ställen" är Heather Bailey's blogg och där har jag fastnat många gånger. Hon har nyligen släppt en ny produkt, filt, och jag drömmer mig bort till alla underbara projekt man kan göra med detta härliga material som man inte ens behöver sy i. Filt finns ju på flera ställen men den här är lite tjockare och vilka härliga färger!


Älskar blommor av tyg och filt, det kan ju piffa upp vilken tråkig outfit som helst. Har en superfin blomma i rosa, rött och grönt (se till vänster) som jag köpt på denna Etsy-butik och jag använder den jämt, men det vore kul att ha fler i olika färger som man kan ha på tröjan, jackan eller väskan för att lysa upp i höstmörkret.

Fullkomligen älskar denna nedan i rosa/rött med den turkosa knappen i!



Hittade en beskrivning för hur man går tillväga för att göra dessa blommor på Heathers blogg, se här. Hittade också detta verktyg på Stoff & Stil, verkar fiffigt och jag gillar allt som innebär mindre sömnad. Hos Stoff & Stil finns också de broschnålar som behövs för projektet. Dags att lägga in en liten beställning då jag tror detta ska bli mitt projekt för nästa pysselfrukost hos Sally Bazar.


Hoppas ni liksom jag blev lite gladare av dessa färger och mönster. Nu är det dags för mig att återgå till min att-göra-lista. Önskar er en härlig dag!

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Åh vilka underbara färger och vilken inspiration! Jag vill också göra broscher. :o)

Kan inte du också fixa pysselfrukost nån helg för oss som kanske inte kan komma iväg på vardagarna? Jag tror att jag vet flera som skulle vara väldigt intresserade.
Puss och kram!

Tesa/Therese sa...

Härligt, blev så inspirerad så nu ska jag hem och göra filtdekorationer :o) TACK!!
Tack även för det fina trycket som jag beställde av dig. Tyvärr har IKEA slut på Ribbaramen så jag får vänta lite innan jag får upp trycket på väggen. Ha en härlig helg. Kram