söndag 22 november 2009

Det lackar mot jul (signerat Maria)

...eller i alla fall mot första advent. Känner ni likadant, att man inte riktigt vet vart hösten tog vägen?


Idag började jag faktiskt förbereda för fina fönster nästa helg. Min kära Petrified-Petra och hennes familj kommer hem till oss på lördag då vi skall göra julgodis. En tradition som påbörjades förra året och flera år framöver hoppas jag. Hur som helst, på lördag måste ju fönstren vara fina med stjärnor och adventsljusstakar så att den rätta julstämningen infinner sig. Sagt och gjort, det var bara att ge sig upp på vinden och rota i kartongerna, intryckta i loftgångarna.

Så nu är alla framme. Ja, de pryder ju inte i fönstren ännu utan är i tryggt förvar på vinden, men jag vet åtminstonde var de finns och att de funkar, inte illa. Om jag nu bara får putsat fönstrena i veckan så är allt under kontroll...så fruktansvärt tråkigt!!!!

Men jag har faktiskt tjuvstartat lite och satt upp fina granklädda hjärtan som skall belysas och adventsljusstaken är klar. Bildbevis kommer...

När jag ändå var i farten så fick jag för mig att baka bröd. Det har inte hänt sedan förra julen då jag gjorde eget vörtbröd. Det blev precis som när jag skulle koka marmelad, mitt i hela alltet när jag är som kletigast och kladdigast så kan jag inte för mitt liv begripa varför jag gav mig in på spektaklet. Nåja det lär väl dröja till nästa gång.

Kameran trasslar så jag lånar Arlas blir för att illustrera..



Hur skall ni pynta era fönster förresten?

Må så gott//Maria

1 kommentar:

saralill sa...

Vitt vitt vitt och lite svart.
Kram