söndag 27 juni 2010

Härlig midsommar (signerat Petra)

Nyss hemkommen från landet där vi firat en underbar midsommarhelg, och för en gångs skull utan regn, härligt! Hos oss blåste det i och för sig en hel del men vad gjorde det när man kunde sitta ute och njuta av den härliga midsommarmaten, visst smakar det mesta bättre utomhus? Resan till landet kunde gått bättre, Linnéas åksjuka som inte visat sig på länge gjorde sig än en gång påmind och tvingade maken att spendera merparten av torsdagskvällen med att sanera bilen medan jag förberedde alla mina galna upptåg, jag är lyckligt lottad som har en sådan tålmodig man:-) Nedanstående chocolate cupcakes à la Leila blev riktigt smarriga och den söta blomman "million bells" som jag snabbt inhandlade efter att vi stannat och torkat kräks blev verkligen pricken över i:et. De härliga muffinsformarna från Rice har jag köpt hos bästa Sally Bazar som äntligen tagit in Rice, skynda dit för de tar slut fort!

Foto: maken

Med oss hem från landet har vi härliga minnen, massvis med foton (från makens kamera då min fortfarande krånglar), lite fler kilon om magen än vi åkte dit med (så värt det men måste åtgärdas), barn och föräldrar som inte ville åka hem, en stor tjej som kräktes även på vägen hem även om vi denna gången var något mer förberedda, en kille som är superstolt över att ensam ha slagit mig och min morbror i kubb utan att vi gjorde oss till, samt en liten tjej som fick feber i lördags och sedan dess inte är sig riktigt lik.

 Två veckor kvar tills barnens dagis stänger och jag hoppas att semesterplanerna snart faller på plats, det är fortfarande en del lösa trådar kvar. Mycket roligt inplanerat denna veckan och jag hoppas solen skall skina på oss alla!

2 kommentarer:

Isa sa...

Vilken fantastisk bild! Han är begåvad, även maken din :-) Låter som ni haft en härlig helg! Stor men sen midsommarkram!

mallan sa...

Underbara cupcakes fångade på en så vacker bild! Måste testa dem!