måndag 28 februari 2011

Godaste mellanmålet!

Idag har jag min minsting Elin hemma med feber och en eländig hosta:-(

Jag blir avlöst på eftermiddagen av maken som har tagit en tur till Borås men tills dess är det lite svårt att koncentrera sig på jobbet då det blir en del avbrott och fotoredigering passade då alldeles utmärkt som sysselsättning.

Fotona ovan är från några helger sedan när solen sken härligt genom köksfönstret. Bästa mellanmålet bestod av fruktsallad och keso med lite kanel på toppen och som ni ser var det väldigt populärt! Serverar man det dessutom i Rice-skålar så blir man ju ännu gladare:-) Frukt, grönsaker och andra nyttigheter hjälper denna familjen något med vintertröttheten, vad har ni andra för tips att hålla er pigga under vintern?

7 kommentarer:

tinajo sa...

Superhärliga bilder! :-)

Njä, mina tips börjar tryta - de räckte inte hela den här låååånga vintern... Men jag trycker huset fullt av tulpaner & tröstshoppar lite grand, det hjälper i alla fall lite! ;-)

Anonym sa...

keso är toppen! är också gott med banan eller ananas. vill man ha sylt är det toppengott det med =)

annars brukar jag ta en skiva grovt bröd (valfritt) och sen keso, skivad banan, curry pudras över och sen en skinkskiva - mums mums

tack för en underbar blog, dina bilder får mig att vilja lära mig mer om fotografering =)

kram Helena Bartmar

Josefine Bergqvist sa...

Ser helt underbart gott ut. Skålarna är sååå fina! Mycket bra mellanmålstips! Det måste jag testa med mina tjejer.

Stor kram till dig!

Nordic Sence sa...

MMMmm.. va gott!
Jag brukar göra smooties till mellis med banan, jordgubbar, vaniljyogurt och lite jouice.

Kram Linda

Catarina sa...

Hej!
ja, vilka otroligt fina bilder du har på din blogg! något tips på hur man får till så krispiga färger och så fint djup?

Mvh, Catarina Breitfeld

Karina Lange sa...

Ser deilig ut !!
Elsker fargene dine ;)
Karina

petrified in pink (Petra) sa...

Tack för bra tips!

@Catarina: Bra ljus (denna dagen flödade vårsolen in genom köksfönstrena), ett ljusstarkt objektiv och lite fotoredigering är mina bästa tips.