söndag 3 februari 2008

Helgens pyssel


Skickade mannen till IKEA för att inhandla lite möbler till ett outnyttjat hörne i inre hallen på övervåningen, utav någon outgrundlig anledning så orkade jag inte bära några möbler vid min utflykt med tre barn häromdagen. En styck vit Malm med fyra lådor samt ett 80 cm. köksskåp inhandlades och är redan ihopskruvade och uppsatta. Barnen skall få byrån till sina rit- och pysselgrejer och vi skall ha våra pärmar etc. i köksskåpet vilket avlastar byrån i hallen så att vi får bättre plats med mössor, vantar och annat. Vitt är ju fint och diskret men eftersom de kommer stå utanför lekrummet så kände jag att de behövdes piffas till lite. Har beställt två vinylmärken, denna samt denna i rosa (vad annars?), hoppas inte det dröjer allt för länge innan de kommer. I helgen har jag också lyckats få upp tapeten i E's rum, blev rätt nöjd men ena hörnet blev inget vidare då underlaget inte var det bästa, lösningen heter enligt maken kvartsstav så det hoppas jag han fixar vid tillfälle. Näst skall jag fundera vidare hur jag skall ha det med överkast och sängkläder i hennes säng och jag hade också tänkt att piffa upp hennes alkov med en flaggvimpel av utvalda tyger, det blir nog mysigt. Bilder kommer så fort jag har något att visa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du jag är lätt sugen på elefanten och giraffen! De är helt underbara...

Kram
Lillasyster

Fanny sa...

Hejsan! Vad roligt! Jag har länkat till dig med. Blir väldigt pysselinspirerad när jag läser din blogg.. ;) Min är dock inte så avancerad..skriver mest om ingenting =). jag åker till nya zeeland den 4 mars så vi får se till att ses innan dess tycker jag. Kram kram!