onsdag 4 mars 2009

Fler kalasbilder


Här kommer lite fler foton från söndagens lyckade prinsesskalas. Fick många bra tips från er alla, tack så mycket, men inget vad gällde bra mat till små prinsessor. Till slut kom vi i alla fall på att hjärtformade smörgåsar nog skulle passa, och även om korv med bröd är ett säkert kort så kändes det inte tillräckligt "prinsessaktigt". Dessa smörgåsar fixade maken i ordning med hjälp av rostbröd, ost, skinka, leverpastej och en kakform. Vet inte hur bra det gick hem egentligen, vi hade mååånga smörgåsar kvar efter kalaset men å andra sidan brukar det väl inte vara just maten som har en strykande åtgång på de här kalasen. Tårtan var Linnéa väldigt bestämd med, den skulle vara i tre våningar, givetvis rosa och täckt med massa godis och även om jag själv tyckte den blev rätt så eländig så var hon helnöjd och det är ju faktiskt det viktigaste! De söta tårtljusen med texten "hurra" (som lämpligt nog består av just fem bokstäver) kommer från Lagerhaus där jag även hittade ljuvliga rosa tårtpapper och härligt blanka papperstallrikar i, håll i er; rosa! Vimplarna hade jag designat i papper som matchade inbjudan, för vilken femåring tänker inte på sånt;-) och så hade vi givetvis rosa ballonger. Godispåsarna med prinsessor på köpte jag förra året på Panduro, och tillsammans med en personlig etikett och en rosett så blev den ännu lite piffigare. Dukningen bestod av helt vanlig vit pappersduk med en rosa löpare på tvärsen. Lite utströdda rosa hjärtan och blomblad och en kvist med låtsasmurgröna utgjorde grunden innan vi piffade till ytterligare med rosa tulpaner och prinsesserpentiner. En kompis till Noah ringde en timme innan kalaset skulle börja och undrade om han ville komma och leka och jag är rätt säker på att det var lättnad jag såg i hans ögon då han insåg att han skulle slippa närvara på ett så otroligt rooooosa kalas.


Nu är det mer än hög tid för mig att gå och lägga mig eftersom det som vanligt är extremt tomt på sömnkontot, det har blivit några riktigt sena nätter det senaste och Desperate Housewives lockar i ipoden. Jag hör också lillan hosta förfärligt där uppe och hon var hemskt hängig när jag hämtade henne från dagis idag... det var ju flera dagar sedan jag vabade, kanske dags igen...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ser underbart prinsessigt ut!!

Vad har du för kamera??

Piffiga Tjejen sa...

Snacka om prinsesskalas, verkligen sött!!

petrified in pink (Petra) sa...

Tilda: jag länkar till min mans fotoblogg där han listar sin utrustning som jag får låna om jag är snäll: http://www.fredriksetterberg.se/?page_id=182. Det är för övrigt han som tagit de flesta av bilderna, glömmer ibland att skriva det:-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ser ljuvligt ut!

Även här i huset har vi firat en 5-årig prinsessa som älskar allt det som din dotter verkar älska. Vi hade dock Hello Kitty-tårta eftersom vår tjej är inne i den perioden just nu!

Mikaela sa...

Jag köpte också nästan allt på Lagerhaus till Timothys kalas, de där rosa papptallrikarna, helt underbara.

Hemmabloggaren sa...

Oh my god, nu får jag prestationsångest. Vi ska sexårskalas om ett par veckor så jag lär nog sätta fart! Tack för många bra tips!