tisdag 5 maj 2009

Jag drömmer om överkast

Nu skall jag snart lägga mig. Det är alldeles tyst i huset och för en gångs skull ligger det redan två små ruffsiga troll och sover i våra sängar. Det tredje trollet ligger med rumpan i vädret i sin säng - som visserligen står intill min.

Helt osökt inser jag att jag suktar efter nya överkast till alla våra sängar. Igår var jag inne på Bagaren och Kocken som ligger ett stenkast - om du har en bra kastarm -från oss och hittade de allra finast överkasten till barnens rum.

De kommer från Rice. Är de inte ljuvliga så säg?


Dessvärre - eller som tur är? - passar det inte i Annies rum, men hos Maja skulle de kunna funka, men då krävs nya gardiner...vill inte sy!

Men hos Olle när han väl flyttar in i eget rum hade det nog "kill-varianten" gjort sig alldeles utmärkt.

Nåja, vi får väl se hur det blir med det. Jag får ju inse att jag tyvärr inte kan köpa allt jag blir förälskad i, inte ens hälften.

Och är det en stor obesvad kärlek jag har - och som jag längtar efter att köpa - så är det ett Anna O-överkast in till vårt sovrum. De är så alldeles fantastiska att jag blir salig av lycka när jag ser dem. Löjligt att lite textiler kan få mig att känna så, men så är det faktiskt.


Bara titta på den här bilden - som jag har kopierat av Länna Möbler


Eller de fantastiska kuddarna som jag har kopierat på Anna O:s hemsida.

Inom kort kommer det att flytta hem en sådan kudde i vår hall, den där på svart botten. Jag skall visa er när den är på plats.

Men nu skall jag sova, god natt och dröm sött.

Det skall jag, om Anna O-överkastet//Maria

3 kommentarer:

Malin sa...

Är väldigt förtjust i Rice produkter. Anna O måste jag helt klart titta närmre på. :-)

Du är inte ensam om att gå igång på textilier. :-)

Mathilde sa...

Haha underbart inlägg, jag känner verkligen igen mig. Vissa butiker måste man nästan låta bli att gå in i för att inte kära ner sig totalt i något alldeles för dyrt! :) Det sista överkastet var helt fantastiskt! Ser fram emot att se kudden på plats!

Hemmabloggaren sa...

Bagaren och kocken åååå! Det måste vara min drömbutik, jag har sett så många inspirerande bilder därifrån. Hoppas du får en härlig kväll.