lördag 10 oktober 2009

Svårsövd lillebror och Tradera (Signerat Maria)

Igår inleddes fredagen med en härlig inspirationsfrukost på Sally Bazar. Ett gäng goa tjere som träffas och är kreativa och glada tillsammans. Själv har jag gett mig på att börja sticka efter en mycket lång stickpaus.

Här ser ni början på vad som skall bli en halsduk - eller en liten, liten tummetott.


Här hemma har jag annars en make på byggställning och tre tjejer i trädgården som hamrar och spikar för fullt. De tog en paus nyss när glassbilen kom för bi - läs undertecknad - och bjöd på karamellrosa tuggummiglass och tillhörande vantar. Det är verkligen höst nu.

Lillebror sover äntligen middag, en vila som intogs under protest då hans tanklösa mamma var så dum och slängde bägge Olles gosedjur i tvätten samtidigt. Han ÄLSKAR verkligen sin kanin och sitt lamm och förstod över huvud taget inte hur han skulle kunna somna utan varken det ena eller andra. Till slut somnade han av utmattning.


Själv har jag städat och lagt in ett gäng plagg på Tradera, vilket alltid känns lika bra när jag får tummen ur och rensar i garderoben.

Nu är det hög tid för husmor att fixa lunch - och jag som känner mig så lat och utan fantasi. Kan man sätta barnen i en taxi tur och retur till Mc Donalds, de får ju ändå en bok på köpet?

Ha en härlig lördag//Maria

1 kommentar:

Mathilde sa...

Åh sticka vad roligt :)