måndag 30 november 2009

I fönstren brinner ljus (signerat Maria)

Första advent har kommit och gått och i nästan alla fönster lyser adventstjärnor och stakar upp mörka eftermiddagar. Det är vackert, fridfullt och på något vis fyllt av hopp.

Jag gillar verkligen december. För min del kan granen åka ut efter annandagen. Hemma hos oss har julgranen tur om den står under nyår, men fram tills dess så frossar vi i blommor och ljus.

Bästa tjejerna och jag var på Nordgården och tjuvstartade julkänslan med julpynt och julskinka på vörtbröd för ett tag sedan.

Där blev jag förälskad i stora rostiga hjärtan. Köpte två stycken som jag trodde skulle hamna på våra ytterdörrar, men efter lite hjärngympa kläddes de istället med granris och hängdes upp i våra köksfönster tillsammans med väldigt söta lampor från Sally Bazar.




Så årets adventsljusstakar blev lite annorlunda.

Men vi gillar dem!

I lördags blev det både julgodisbakande och Janssons frestelse, men det hoppas jag att Petra skriver mer om för det var hon som stod för fotograferingen. Men mysigt var det och duktiga var vi som producerade tre sorters julgodis. Barnen skötte sig exemplariskt, vilket troligtvis beror på att de fick äta upp alla pepparkakor som de bakade och sedan pimpade så att Las Vegas framstår som att vara utan ström.

Ha en trevlig kväll//Maria

1 kommentar:

sally bazar sa...

Va fint det blev! Du är pysslig du!