tisdag 2 februari 2010

Glimt från mitt hemmakontor (signerat Petra)

Usch, vad jag saknar min lilla blogg, är förvånad och glad över att ni är såpass många som orkar titta in trots den minst sagt sparsamma uppdateringen så jag tänkte jag smiter in och säger hej!

Knappt var julledigheten slut och barnen tillbaka på dagis förrän de första förkylningarna började. Ingen större fara med det, de får man liksom leva med, men när det gick över till magsjuka och sedan halsfluss så kan det rubba även den bästa:-) Är heller inte van vid att jag blir sjuk själv (peppar, peppar) men jag åkte på både en liten förkylning och sedan fick både jag och Elin halsfluss, en rejäl sådan:-( Jag är väldigt tacksam för att jag slapp magsjukan men det är inte dags att ropa hej ännu, nya sjukdomsfall dyker upp varje dag på dagis. Ja, nu hoppas jag att ni förstår att det inte är meningen att gnälla, jag tror de flesta som följer denna blogg vet att det inte riktigt ligger för mig men det är en liten förklaring till varför det har varit så tyst här det senaste.

Nystart med nytt år är så uppfriskande tycker jag och jag var så redo att byta ut 2009 års ad-hoc kaos mot struktur och ordning som jag är van vid, ja det vill säga innan barnen:-). 2009 hann jag helt enkelt inte arbeta upp någon struktur eller rutin, det gick i ett. Självklart är det roligt att ha mycket att göra men att alltid känna sig konstant efter är inte roligt och jag är fast besluten att i år ska det bli ordning både på familjen och på företaget. Trots sjukdomar tycker jag mig vara på god väg med små förbättringar varje dag men jag längtar nu efter ännu mera vardag med fler bra rutiner och ordning och reda men framförallt längtar jag efter en frisk familj för att orka fortsätta i samma goda anda. I år kommer jag fokusera mycket på målsättning och bra planering för att nå målen, för som någon klok människa har sagt så är det ju så att "ett mål utan en plan är bara en önskan".

Innan jag smiter iväg för att titta på premiären av House så lämnar jag er med lite foton från mitt nyrenoverade kontor, jag trivs så bra här nere i mitt egna krypin (ja, maken har såklart också en plats) och det börjar ta form mer och mer. Nedan är min packbänk där jag spenderar mycket tid varje vecka och i den pimpade Fira-byrån från IKEA har jag visitkort, etiketter, frimärken etc. Tapeten Anichov från Designers Guild är jag sååååå nöjd med, den lyser verkligen upp hela rummet.

Hoppas ni får en fortsatt härlig kväll!

4 kommentarer:

Josefine Bergqvist sa...

Så fint. Jag längtar tills jag också kan inreda ett så fint kontor :)

All is pretty sa...

Det ser fint ut i ditt lilla krypin, förstår om du trivs och inspireras där!

Visst är det så att rutiner i vardagen gör allt så mycket lättare, heja heja! Nu så får vi hoppas att ni fått er dos av sjukdomar på ett tag nu! Och snart är våren här :)

sally bazar sa...

Va fint du fått det i arbetsrummet!
Härliga färger och mönster! I like!
Ha en fin dag! Snö kramar Linda

milla sa...

Vilket härligt kontor...lika färglatt & trevligt som företaget. Ha det gott & hoppas dina planer om struktur kan infinna sig...Kram Milla