fredag 26 februari 2010

Nya fynd! (signerat Petra)

Kul att så många blev inspirerade av de härliga tapeterna:-) Såg också att ni var några stycken som undrade över sittpuffarna och det skulle bli mitt nästa inlägg så här kommer det lite tidigare. Sittpuffarna fyndade jag på Plantagen (!) för 150 kr/styck! När vi började inreda familjerummet så köpte vi två stoooora sittsäckar på Ellos, en cerise och en i lime. Jättefina var dem, men de tog enormt mycket plats. Det dröjde därför inte länge förrän vi sålde de på Blocket. Vi har två soffor därnere men de står på sidorna i rummet och TV´n står rakt fram. När barnen spelar Wii vill de gärna sitta i rad, inte bakom varandra, det kan ju gå lite vilt till ibland, särskilt nu med Mario & Sonic at the Winter Olympics:-) Det senaste har barnen också börjat ha mer kompisar hemma så behovet av mer sittplats har definitivt ökat. Sittpuffarna är små och smidiga men stadiga att sitta på, jag har provat och kunde till och med komma upp från dem utan större problem;-) Dessutom är de enkla att flytta och vid förra veckans födelsedagskalas var de perfekta extraplatser i vardagsrummet!


Rosa sittpuffar

Rosa sittpuffar i vårt familjerum

För några veckor sedan hittade jag också fler utav dessa ljuvliga fåglar som jag redan har i gult och brukar ta fram när det närmar sig påsk. Dessa kommer i en förpackning med turkos, grön, gul och rosa (om jag inte minns helt fel...) och den rosa fick självklart flytta in murgrönan på båge som jag har på mitt kontor, visst är den söt? Jag ♥ Plantagen:-)

Rosa fågel

Rosa fågel - närbild

Sitter med den bärbara i knät och småtittar på Let's Dance men snart är det dags att lägga den åt sidan då det är dags för veckans höjdpunkt, nämligen Solsidan. Tala om klockren humor för vår generation, jag och maken skrattar högt i soffan:-) Skall också försöka att fortsätta med mina virkprojekt, som ni kanske sett på min Twitter-feed så har jag tidigare idag köpt på mig en hel påse med nya garner i härliga färger.

Hoppas ni får en fortsatt fin kväll och en härlig helg!

3 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Vilka härliga vårbilder!

Mvh

Karin

milla sa...

Härligt med alla glada färger.Kram Milla

Materielltjej sa...

Du är ju helt grym! Vi har den pip-tapeten med fjärilar bakom glasskiva i vårt kök