måndag 29 mars 2010

Gåva till påskens middagar (signerat Petra)

Hoppas ni har haft en fin helg, det har vi trots att den som vanligt sprang förbi. Maken är i Qatar på jobb så jag och galningarna har myst själva, eller ja själva och själva... Bästa svärmor kom över på lördag och hjälpte mig med Elin och medan Noah spenderade dagen med en kompis passade jag och Linnéa på att, tillsammans med resten av Göteborg, besöka 421 för lite spännande strumpbyxeshopping. Linnéa växer så det knakar och vad som känns som helt plötsligt hade hon bara strumpbyxor som gick till knäna, inte så bekvämt eller praktiskt. Storleksmässigt får jag köpa kläder som till en åttaåring trots att hon precis fyllt sex, undrar om hon skall bli lika lång och snygg som sin faster:-) På lördag var det också sista gången på Linnéas skridskoskola och efter det följde Noah och Linnéa med mormor hem för lite lördagsmys, hon åker snart ner tillmorfar som sedan några veckor tillbaka befinner sig hos vänner i Spanien och ville passa på att träffa barnbarnen så mycket som möjligt. På söndag morgon hämtade jag dem för att skjutsa dem till kompisar och passade samtidigt på att lämna Elin hos mormor för att kunna jobba en stund. Dagen avslutades med bastu och middag hemma hos mormor, supergod fisksoppa bjöd hon på. Trodde det skulle bli större problem att få barnen att somna efter omställningen till sommartid med de somnade så gott så. Lite svårare var det dock i morse när vi skulle gå upp men det är en annan historia;-)

Idag var det planerat att shoppen skulle öppna igen men det går sällan som man har tänkt sig. Första och del av förra veckan bjöd på så mycket strul av olika slag att jag inte har hunnit med tillnärmelsevis så mycket som jag önskat och jag väljer därför att skjuta upp nyinvigningen ett tag till. Vill du veta när det är dags igen så se till att du prenumererar på mitt nyhetsbrev så missar du inget. 

Här kommer årets påskgåva! Det är en servettring som du med hjälp av en färgskrivare och sax eller liknande (själv föredrar jag skalpell och metallinjal) fixar på några minuter. Mallen kommer i två varianter, en med "Glad Påsk" i pratbubblan och en blank som du till exempel kan använda som placeringskort (klicka på respektive länk för att starta nedladdningen). Skriv ut valfritt antal ark på lite tjockare papper (det ligger sex servettringar på ett A4-ark). Klipp eller skär enligt märkena, glöm inte de två på sidorna som ska skäras halvvägs ner/upp då det är dessa du sedan hakar i varandra för att bilda en ring. Snabbt, enkelt och kul pyssel som jag hoppas du har glädje av inför den kommande påskhelgen. Vill också passa på att påminna om förra årets påskgåva, läs mer och ladda ner den här

petrified in pink - påskgåva 2010
petrified in pink - påskgåva 2010petrified in pink - påskgåva 2010petrified in pink - påskgåva 2010petrified in pink - påskgåva 2010

4 kommentarer:

Mrs. b sa...

Vilken fin gåva, återigen! Tack snälla!

Hoppas ni får en fin påsk (även om det är några dagar kvar innan det är dags)! :-)

Lina ♥ C´est la vie sa...

Ojoj vad glad man blir, tusen tack söta Petra. Du är så konstnärlig.

Önskar er alla en fin påskhelg, många kramar Lina

tinajo sa...

Så fina - tackar! :-)

Annika sa...

Fina! Jag ser fram emot att shopen öppnar igen! Ska beställa så fort jag får chansen. :) Ha en fortsatt trevlig påsk!