onsdag 7 april 2010

Skoltjejer och helgens uppdrag (signerat Maria)

Idag fick jag ett par kort mailade från maken. Han hade fångat våra fina tjejer med linsen. Eftersom vi spetsar in oss på att ge dem ett längre sommarlov så är det bara att acceptera att vi inte kan ta ledigt även på påsklovet. Jag tycker det är jättejobbigt att de skall vara på fritids när det är lov. Men det är mina egna krav och föreställningar om hur det skall vara som spökar. Flickorna älskar att vara på fritids och brukar bli både sura och besvikna när de skall vara hemma på loven. Imorgon är det utflykt till Slottskogen som hägrar och väskor med god utflyktsmat skall packas ner.


Hur som helst, här är ett par bilder på våra tjejer - usch vad de börjar bli stora tänker jag när jag ser dessa bilder. Tiden går så snabbt...eller börjar jag bli gammal?









På måndag fyller Maja år och vad önskar hon sig då? Jo, ett grönt rum, så klart.

Så vad gör Majas mamma och pappa då? Jo, de planerar in en "makeover", för det är ju trots allt hela två år sedan vi flyttade in och renoverade i ordning Majas rum - obs! läsas med ironi...


Så till helgen - när SMHI lovar vackert vårväder - skall vi ägna oss åt att fixa hennes rum. Som jag har längtat efter dessa dagar. I källaren väntar en hel del små söta gröna detaljer och som vanligt går jag helt maniskt in för att hitta roliga saker som piffar upp. Jag älskar att leta saker, även om allt inte kommer vara komplett när den lilla damen vaknar upp på sin sjuårsdag.

I dag är rummet rosa -väldigt rosa. Jag skall ge mig på att ta lite för- och efterbilder och ber att få återkomma med bildbevis så får ni se själva.
Nu skall jag göra ett nytt race och få in lite annonser på Blocket och Tradera. Jag har en ny utmaning, nämligen att se hur mycket bidrag jag kan få ihop till våra nya soffor som levereras vecka 18. Många bäckar små....
Avslutar med dagens filmtips - Shutter island, nedrans vad den filmen bet sig fast. Den bästa vi har sett på länge. Missa inte den!

Kram och god natt//Maria










2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de växer fort nu barnen;) och ,ja, vi blir nog äldre med;)shit också;(hihi.
Blir spännande att få följa förvandlingen av rosa-gönt. Ha det så kul och jag vill också göra om fast här har maken satt på skygglappar och bromsklossar;))
Kram Milla, som har ny adress.

Anonym sa...

Nej då Maria, vi blir inte äldre, det är bara våra barn som blir! ;o)

Vad härligt med långt sommarlov, det har vi också bestämt oss för att ha. Jag ska vara ledig i.... 9 veckor i år. Det känns som en hel evighet. Nu ryker de sista garantidagarna för till vintern fyller Sebastian 8 år och efter det är det för sent.

Ser fram emot före- och efterbilder.

Kram
Malin