måndag 26 april 2010

Vilken helg! (signerat Petra)

Godmorgon, hoppas ni haft en riktigt härlig helg!

Jag kämpar på med shoppen, vissa dagar går det riktigt bra och andra lite sämre, som jag sagt innan så är det mycket att tänka på och jag vill gärna att det ska bli rätt och en liten nystart för både mig och shoppen, det är välbehövligt efter den intensiva start mitt arbete med petrified in pink på heltid inneburit. I slutet av veckan blev jag också förkyld (igen!), jag som i princip aldrig är sjuk har haft både halsfluss och flera förkylningar de senaste månaderna, ett av varningstecknena på att jag inte är i mitt livs bästa form och att det är dags för lite förändringar.

Vann spa

Den sedan länge inplanerade spahelgen till Vann spa med bästa vännerna kunde därför inte kommit lämpligare. Lördag morgon bjöd på ett strålande solsken och vi pussade och kramade våra män och barn och satte oss i bilen för att njuta av ett dygns bad, tjejsnack och inte så lite vin:-) Väl framme och incheckade tog vi oss en liten upptäcksfärd i omgivningarna och strax nedanför hotellet hittade vi en brygga där vi genast satte oss för att njuta av vårsolens varma strålar samt givetvis lite rosa bubbel. Eftermiddagen bjöd också på spaceremoni med bland annat hårinpackning, bodyscrub, ansiktsmasker, fotbad och fotinpackning, flera olika bastu och pooler, lite nagelvård och mycket piff. Ja, det tar ju ett tag för fyra snart fyrtiåringar att göra sig lite fina och jag hade hotat tjejerna med att jag gärna ville fota dem när de var som finast.

Vann spa

Lite rosa bubbel i solen:-)Utsikt från Vann spa!Vann spa


Jag hade hoppats på härlig solnedgång för lite motljusbilder men dessvärre bjöd inte Vann på någon sådan om man inte åkte till andra sidan Gullmarn, vilket givetvis inte var möjligt men ljuset på kvällen var ändå härligt. Särskilt varmt var det däremot inte och inte heller särskilt lätt att gå, speciellt för Maria som dagen till ära hade nya, fina och jättehöga skor:-) Har lite problem med fokusen så tyvärr blev många av de bilder jag tog alldeles suddiga på ögonen, har försökt att komma tillrätta med det men uppenbarligen gör jag något tokigt... får helt enkelt försöka komma tillrätta med det snart, det är synd på annars fina bilder.

Tjejerna:-)

MariaCharlotteMalin

Visst är de fina mina tjejer?

Efter frukost var det dags att styra hemåt igen och vi åkte ifrån ett gråmulet Vann hem till ett soligt Göteborg så efter att jag packat upp bestämde vi träff med svärmor och svärfar i Gunnebo, Noah och Linnéa tog sina cyklar, Elin i vagnen och så gick vi. Trädgårdsarbetet får vänta lite till...

Syskonkärlek:-)

Linnéa försöker lura med sin bror på bus, vilket sällan är några problem:-)


Noah i GunneboLinnéa med gluggen:-)

Noah hjälper mig att försöka få bukt med fokusproblemet och ställer upp för en kort fotosession. Linnéa är sällan nödbedd och särskilt inte nu när hon mer än gärna visar upp sin nya glugg, sin tredje tappade tand, till brorsans stora förtret... Elin fastnade som vanligt inte på bild, den lilla människan sitter i princip aldrig still så jag får helt enkelt bli bättre på att lära mig fota rörliga objekt:-)

Hemma gapade kylskåpet tomt och vi hade bestämt oss på förhand att helgen skulle avslutas med takeout. På vägen hem från Gunnebo passerade vi dock den lokala restaurangen som ligger precis vid Stensjöns strand med en härlig uteservering och det slog oss att det hade varit en ännu bättre idé att passa på att äta där så slapp vi även disken:-) Vi har bott i vårt hus i snart fem år och fortfarande inte besökt restaurangen så det var kanske dags nu. Menyn består av det "vanliga" pizza/pastastuket men till vår stora förvåning så var maten riktigt bra och med supertrevlig (barnvänlig!) personal och en uteservering med bästa läget så är det mer än troligt att familjen Setterberg tar fler söndagsmiddagar där framöver.

Nu stänger jag än en gång av alla sociala medier, mail och andra distraktionsmoment för att kämpa på med shoppen, nu med lite mera kraft efter den härliga helgen. Målet är att öppna igen mot mitten/slutet på veckan men jag lovar inget. Jag hoppas ni får en härlig start på veckan!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Citerar Agda: "Oförskämt snygga och fräscha".....

Tipsy Tessie sa...

ahhh, ser ju ut som ni har haft en superskön och välbehövlig spa-helg :) Underbara bilder också både på er tjejer och barnen :)
Jobba på nu, så vi kan höras och träffas snart igen.

Tavlan blev super-duper fin på Ozzys rum. Blir nog bloggad någon gång i veckan.
Bamsekramar

pia sa...

Tjusiga å jättefina! Underbara bilder på en säkerligen trevlig helg:)
kram

tinajo sa...

Härliga foton & trevlig vistelse verkar det som! :-)

Christine sa...

Ja, de är verkligen fina, dina tjejer. Vilka vackra bilder.

Bodde ni där vid vattnet?

Och dina barn är ju såå söta. Önskar att jag kunde ta sånna bilder på mina barn.

Ta hand om dig och lycka till med jobbet. Kraam!

Unknown sa...

Vilka fina bilder på vackra tjejer, så roligt att ni fortsätter att träffas på detta sättet, fortsätt med det. Kramar från mamma och pappa för tillfället i Ciutadella på Menorca

Lillnea sa...

Så fin shoppen blev! Jag blir så glad av alla färger!
Hälsningar från bruden på de gula korten :)

petrified in pink (Petra) sa...

Lillnea: tack för din fina kommentar och än en gång för att jag fick möjlighet att använda era bröllopsfoton, ni är ett vackert par!

saralill sa...

Saknar dig!