tisdag 14 september 2010

Besök hos Rice i Odense


I torsdags var det dags för en mycket efterlängtad minisemester, en härlig inspirations- och shoppingresa tillsammans med två tjejer som på kort tid blivit riktigt fina vänner, Therese (TipsyTessie) och Linda (Sally Bazar). Det färgglada favoritföretaget Rice skulle ha utförsäljning och galna som vi är bestämde vi oss för att åka dit och storshoppa. Strax efter lunch torsdag bar det av i vår stora bil (vi har en sjusitsare, goooott om plats för all shopping) och när vi passerade Malmö passade vi på att ta en titt inom Ilva och Stoff & Stil, hos den senare blev jag förälskad i ett velourtyg i en karamellig rosa. Har en förhoppning om att det ska bli klänningar till tjejerna men inser mina sybegränsningar och har hört mig för om hjälp hos en tjej som är jätteduktig, håller tummarna för att hon har möjlighet att hjälpa mig.

I Odense checkade vi in på ett litet hotell och dukade upp lite smörgås, oliver, pesto och andra godsaker, tog lite vin och virkade och fortsatte prata. Bara det är en lyx, att få prata i lugn och ro utan att bli avbruten av jobb, barn eller annat. På fredag var det dags för utförsäljningen och det var kö redan när vi kom två minuter efter öppningen kl. nio (vi körde lite vilse trots GPS:-) och vi fick gå flera varv mellan bil och butik för att få med oss alla godsaker. Med mig hem kom bland annat ett fint överkast till Linnéas rum som ska bli rött och lila (!), brickor, väskor, melamintallrikar, salladsskålar, salladsbestick, små necessärer etc. etc. Mycket ska jag behålla själv men en del var till vänner och familj och en del hamnar nog på Tradera. Har en del kvar på min önskelista som jag hade hoppats hitta på utförsäljningen men får lägga in några önskemål om vad Linda kan ta in till Sally Bazar när hon lägger nästa beställning så att jag kan shoppa senare hos henne:-)

Efter utförsäljningen fick vi möjlighet att genom Lindas svenska försäljningskontakt som råkade vara i Odense på månadsmöte få guidning i det allra heligaste, kontor, lager och övriga utrymmen, överallt var det härligt färgglatt! Till och med golv och lagerhyllor var målade i rosa och andra glada färger, helt underbart! Vi blev även bjudna på lunch och fick träffa ägaren, Charlotte som tog sig tid från sitt pressade schema och satt och pratade med oss en stund, en ära. Alla hälsade så glatt på oss och var lika glada och trevliga, uppenbarligen ett härligt företag att arbeta för!

Detta var en riktigt härlig resa som jag kommer leva länge på... fast vi funderar redan på nästa utförsäljning som förmodligen blir i december. Häng med på deras facebooksida så missar du inget, kanske träffas vi där!

4 kommentarer:

Designtjejen/Emmelie sa...

Vad kul med utförsäljning! Inte lite avis :-)

Sonja {soda.foto} sa...

Åh, vad det låter härligt!! Jag älskar Rice och jag älskar Danmark - kombinera det med miniutflykt med två väninnor och det låter som en dröm. :-)

Nina [ljuvligt] sa...

Läste om er resa hos TipsyTessie - ni verkar ha haft en lyckad shoppingtur! Härligt med alla färger, visst blir man härligt glad :D

Nina & Co sa...

Åh vad glad man blir av de härliga färgerna!!
Låter som ni haft det toppen!