fredag 16 september 2011

Inställd tjejmiddag...

För er som gillar mig på facebook eller följer mig på twitter så kunde ni igår se att jag höll på att förbereda för en "liten" tjejmiddag, 16 tjejer skulle komma hit idag för att fira denna relativt nyblivna 40-åring. Imorse vaknade jag till att minstingen Elin kräktes så istället för att piffa till huset och laga mat så fick jag sätta mig och ringa runt till alla för att berätta den dåliga nyheten...

Efter en kämpig förmiddag och en lång tupplur mår Elin nu bättre och vi håller alla tummar och tår för att resten av oss skall klara oss.

I köket står allt som skulle bli en riktig brakmiddag och nu får vi göra vårt bästa för att ta tillvara allt och framförallt njuta av allt det goda som jag skulle bjuda tjejerna på. På menyn stod följande med utvalda drycker till:

Tilltugg:
Mozzarellaspett
Varm brietårta med honungsvalnötter och färska fikon
Crostini med löjromsröra

Förrätt:
Lyxig kantarelltoast med löjrom

Foto: Livet på Landet


Varmrätt:
Kyckling med parmaskinka och balsamsås

Efterrätt (dessa skulle min syster hjälpa mig med och hon stod i morse och förberedde dem ungefär samtidigt som Elin mådde som värst...):
Leilas wedding cupcakes med vit choklad

Kanske kan någon av er få lite fredagsinspiration!

Nu bryter jag ihop en liten stund och kommer snart igen, jag hoppas kunna få ihop en till träff snart även om det inte är helt lätt med så många människor.

Nä, nu tar jag och börjar fredagsmysa, en kantarelltoast väntar på att bli tillagad. Önskar er alla en fin fredag och en riktigt härlig helg!

5 kommentarer:

Mikaela sa...

Men åh så tråkigt och all den goda maten. Hoppas att det bara var något tillfälligt och att ni slipper kräkas.

Style by M.O.M. sa...

Åh så gott allting låter! Blir hungrig nu!

Tack för fina middagstips och hoppas ni slipper kräkan!

/karin

Sonja Dahlgren sa...

Nämen fy vad trist!! Hoppas verkligen att ni andra får hålla er friska så att ni åtminstone kan mumsa i er allt det goda innan det blir gammalt! Ska bli trevligt med lunch på onsdag (om du är frisk då vill säga ;-) )

Johanna Stålros sa...

Åhh herregud så gott, och så synd..... håller tummarna för att ni klarar er. Om ni behöver hjälp att äta upp så säg till;) Kram Johanna

Josefine Bergqvist sa...

Nej vad trist! Hoppas minstingen blir bra snart och att ni andra håller er friska.

Kram Josefine