tisdag 21 april 2009

Bling bling skor, turkos väska och snörvel

Idag är en snörvlig dag hemma hos oss. Olle och jag snorar ikapp. Själv har jag inte bestämt mig om jag är förkyld eller om det är så att jag har fått allergi "på äldre dar".

Om det är en snörvlig dag idag så var det en dramatisk eftermiddag igår. Mellanflickan tappade sin tredje tand, framtanden i överkäken.

Maja var naturligtvis jätteglad men hennes storasyster desto mer trumpen. Jag förstår Annie. Det är inte kul när lillsyrran tappar tänder innan hon gör det. Detta i sin tur gjorde ju Maja ännu mera glad. Så ni förstår, katten på råttan och råttan på repet. Den enes glädje är den andres sorg. Det finns mycket känslor i dessa små kroppar. Något säger mig att detta har de efter sin ömma moder, hrmm....


Partisk javisst, men jag måste visa hur söt hon är, min lilla flicka, med sin glugg?

Igår köpte jag blingbling-skor, jättesköna och eftersom jag promenrar så mycket varje dag så kommer de att bli perfekt. Flickorna suckade unisont, lite imponerat så där när de fick se dem. Tjejerna i den här familjen älskar skor, framför allt Maja och jag.

Men jag undrar om inte det var Olle som blev mest förtjust. Det är ju en massa glittriga stenar som han kan pilla på hur länge som helst.

Förlåt, nu glömde jag att rotera bilden, men jag varken orkar eller hinner lägga in alla bilderna igen, så ni får ha överseende med detta!

Det blev ytterligare ett inköp igår som jag måste visa.

Är den inte fin, min lilla fjärilsväska?

Tänkte att den här söta saken kan pigga upp de tråkigaste av jeans, inte sant? Ingen dyrgrip alls, 199 kronor på Lindex men jag kunde inte motstå!

Ha en bra dag önskar "shopping-trollet" genom Maria

1 kommentar:

Hemmabloggaren sa...

Vilken härlig shopping, det kan man behöva ibland.

Underbar bild på tandlösa dottern, de ser så härliga ut när de tappar framtänderna.