onsdag 19 augusti 2009

Som utlovat: recept på världens godaste kladdkaka (signerat Petra)


Nu är det slut på sommarlovet, barnen är tillbaka på dagis och sedan några dagar tillbaka är jag 100% petrified in pink! Kommer nog ta ett tag att vänja sig vid men tror inte att jag ska ha några större problem, det är ju detta jag älskar! Ett "problem" jag redan upptäckt är dock hur fruktansvärt fort dagarna går när man sysslar med det man älskar, knappt har jag satt mig vid min kära Macbook förrän det är dags att hämta barnen på dagis. Tur att jag längtar så efter dem, annars kanske jag hade glömt av att hämta dem;-)

Som utlovat för länge sedan kommer här recept på en riktigt god kladdkaka, kanske världens godaste? Receptet kommer från en f d arbetskamrat, även hon vid namn Maria, en tjej som är helt fantastisk i köket. Har man turen att bli hembjuden till henne vet man att det blir en smakupplevelse utöver det vanliga. Denna perfekta värdinna ser givetvis till att dukning och allt runt omkring är perfekt och jag hoppas att hon framöver kan tänka sig att dela med sig av några av sina tips:-) Maria har i alla fall hintat att det kanske kan komma fler recept från henne framöver... det ser jag fram emot.

Förra veckan när jag jobbade min sista dag på mitt "vanliga" jobb bestämde jag mig för att göra den goda och mycket enkla kladdkaka, och den var mycket uppskattad! Gillar du liksom jag när det är lite extra kladdigt så gångrar du receptet med 1,5 eller drar ner lite på tiden, jag föredrar det förra, den blir underbar! På min bild i collaget ovan dubblade jag receptet och då nästan rann den av fatet, gott men inte så praktiskt:-)

Nu kommer bloggningen komma tillbaka till normalt igen och jag ska till och med försöka blogga lite mer än vanligt, har så mycket inspiration jag vill dela med mig av. Aktuellt i min hjärna just nu är (som vanligt) tyger, Elins uppkommande födelsedag och inredningen av mitt blivande kontor. Vi hörs snart igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att bloggen lever igen, det skall bli roligt att följa och inspireras. Kram Mamma

Annika Knober sa...

hmmm menar du att du föredrar en och en halv ggr receptet eller minska tiden? Funderar på att göra denna på lördag med massa bär och grädde...Gi nej...men nån gång skall man väl få frångå...!

petrified in pink (Petra) sa...

Jag föredrar att öka receptet, det blir supersmarrigt. Jag försöker också göra mig av med min barbamama-mage med hjälp av promenader och GI-vänlig mat men ibland är det bara såååå svårt:-)

Ha' det så trevligt på lördag!

Sara sa...

VÄLKOMMEN TILLBAKA! Ser framemot fler inspirerande inlägg från er båda nu när "livet" drar igång igen. Ibland har jag lätt att fastna för "den vita stilen" i inredningsbloggar etc, men inser snart att det nog mest ser fint ut på bild. I verkligheten önskar man färgklickar och de hittar jag gärna här hos Er, duktiga tjejer! Lycka till Petra med företagarlivet och god fortsättning till Maria om hon kommer fortsätta som gästbloggare!

Tipsy Tessie sa...

Hej!
Tack så hemskt mycket för din underbara kommentar häromdagen, jag blev så himla glad:) Pysslar här hemma i min egen takt efter hur mycket jag orkar, och det är så himla skönt att få vara kreativ i lugn och ro.
Ser fram emot att du kommer blogga som vanligt igen och jag önskar dig många tusen lycka till med företaget. Jag vet att det kommer gå bra för du är ju så himla duktigt.
Har inget emot om du tipsar dina läsare om mig :) alltid skoj. Har själv massa planer för framtiden, väntar bara på att bebis ska komma ut och gröten försvinna från hjärnan så att blicken ska klarna lite och konjunkturen vända :)
Massa kramar från Tessie