tisdag 13 oktober 2009

Foton från pysselfrukosten (signerat Petra)

Som jag skrev häromdagen så var det dags för den andra pysselfrukosten hos bästa Linda på Sally Bazar i fredags. Det var ett litet men naggande gott gäng tjejer som träffades och pysslade och pratade, så mysigt!

Här är tjejerna som fastnade på bild. Söta Ellen som äger butiken Retro Deluxe virkade blommor till sin butik. Sådana här kan man verkligen inte ha för många av, de piffar upp en tråkig jacka, tröja eller väska i ett nafs. Hoppas lära mig virka snart, förhoppningsvis är det så enkelt som alla säger...?


Gudrun med ljuvliga Greta som jag knappt kunde slita mig ifrån, pysslade lavendelpåsar i form av nyckelpigor, har dessvärre inget bildbevis men kanske visar hon något på bloggen framöver:-)


Självaste Linda pysslade med fåglar, ett tips hon fått här från Pethra på Design- & Inredningsbloggen. Pethra själv hade dessvärre inte möjlighet att komma denna gången, vi håller tummarna för nästa gång. Lindas variant blev helt ljuvlig, eller hur? Skulle bli mycket förvånad om den fortfarande fanns till salu i butiken...



Jag hade med mig en hel påse fylld av bland annat ljuvliga Heather Bailey-tyger och hade inte riktigt bestämt mig för vad jag skulle pyssla med. Funderade bland annat på blommor à la Heather men till slut bad jag Linda visa mig hur man syr en snygg kudde. Som ni kanske förstår av resultatet här nedan så stod jag mest bredvid och kom med glada tillrop. Linda kan verkligen sy, jag tror aldrig jag har haft en sådan fin kudde, det gav absolut mersmak:-)

Soffan pryder nu soffan i familjerummet där jag även under helgen piffat upp den sterila TV-hyllan (IKEAs Expedit) med överbliven tapet från det blivande kontoret, men det får ni se någon annan dag.


Nu är det dags för mig att gå och lägga mig, har inte känt mig så bra det senaste, därav den lite minskade aktiviteten här på bloggen. Fokuserar nu på sömn, hälsosam mat och frisk luft så hoppas jag snart känna mig bättre. Tag hand om er:-)

4 kommentarer:

sally bazar sa...

Det är så man längtar till nästa gång! Kramar Linda

petrifiedinpink (Maria) sa...

Kudden blev jättefin, Petra...och Linda!! Nästa gång kanske jag kan lära mig också!

Anonym sa...

Pysselfrukost, det låter ju helt underbart!

Tipsy Tessie sa...

Hej Petra!
Igår var jag inne hos Linda på Sallys Bazar och köpte de små små runda speglarna som hon hade sytt på sina fina fåglarna som du bloggade om som hon hade sytt. Tyckte det var en sån bra idé med fågelmobilen som hon gjort. Jag har haft mönstret till fåglarna nu ett tag men inte vetat riktigt vad jag ska göra med det. Men nu ska jag testa att göra en egen fågelmobil i helgen tänkte jag :) Tack för tipset! Jag sa till Linda att jag hittat henne via dig och hon blev jätteglad men misstog sig vilken Petra jag menade (det fanns tydligen flera), och av en tillfällighet så var din Maria just där inne i butiken just då också :) Så jag fick hälsat på henne i all hast också innan jag var tvungen att rusa iväg :) så lustigt. Linda frågade om inte jag ville komma på nästa pysselfrukost och jag funderar faktiskt på det för det verkar ju kul och hon (Linda) verkade ju verkligen jättemysig :) Så snart kanske jag äntligen får träffa dig också :) Vet du när det är planerat till nästa gång?
Hoppas att ni får en mysig all helgona/Halloween helg :)
Kramar Therese